א-לה גוש
  • דף בית
  • לוח נדל"ן
  • מהדורה דיגיטלית
    • גיליון אחרון
    • ארכיון א-לה גוש
  • טורים ומדורים
  • דפי משגב
    • המדריך המודפס
    • טלפונים תושבים
    • מרכז קהילתי משגב
    • ספריה, אשכול הפיס,
    • בית הספר העל יסודי אסיף
    • אזור תעשיה
    • קולחי משגב
  • צור קשר
  • מי אנחנו
  • …
  • דף בית
  • לוח נדל"ן
  • מהדורה דיגיטלית
    • גיליון אחרון
    • ארכיון א-לה גוש
  • טורים ומדורים
  • דפי משגב
    • המדריך המודפס
    • טלפונים תושבים
    • מרכז קהילתי משגב
    • ספריה, אשכול הפיס,
    • בית הספר העל יסודי אסיף
    • אזור תעשיה
    • קולחי משגב
  • צור קשר
  • מי אנחנו
  • …
א-לה גוש
  • דף בית
  • לוח נדל"ן
  • מהדורה דיגיטלית
    • גיליון אחרון
    • ארכיון א-לה גוש
  • טורים ומדורים
  • דפי משגב
    • המדריך המודפס
    • טלפונים תושבים
    • מרכז קהילתי משגב
    • ספריה, אשכול הפיס,
    • בית הספר העל יסודי אסיף
    • אזור תעשיה
    • קולחי משגב
  • צור קשר
  • מי אנחנו
  • …
  • דף בית
  • לוח נדל"ן
  • מהדורה דיגיטלית
    • גיליון אחרון
    • ארכיון א-לה גוש
  • טורים ומדורים
  • דפי משגב
    • המדריך המודפס
    • טלפונים תושבים
    • מרכז קהילתי משגב
    • ספריה, אשכול הפיס,
    • בית הספר העל יסודי אסיף
    • אזור תעשיה
    • קולחי משגב
  • צור קשר
  • מי אנחנו
  • …
חפץ מעבר – האם ניתן להרגיל לאובייקט מעבר?
ראשי ♦ הורים תינוקות ופעוטות ♦ חפץ מעבר – האם ניתן להרגיל לאובייקט מעבר?
ינואר 7, 2018 אין תגובות

מבט מפוכח על הגיל הרך / אושרה וקסלר

חפץ מעבר – האם ניתן להרגיל לאובייקט מעבר?

לרוב לא. תינוק יכול לפתח התנהגות מרגיעה הנכונה ומותאמת לו. אין לנו שליטה על כך, וטוב שכך.

יחד עם זאת, ניתן לנסות ולהרגיל אותו לחפץ מעבר. מומלץ להתחיל לחשוף אותו לחפץ בתחילה במהלך היום ובזמן משחק. לאימהות לקטנטנים אני ממליצה לישון עם החפץ כדי שהוא יקבל את הריח של האימא ובכך יהיה קל יותר לתינוק להתחבר אליו. בשלב מאוחר יותר ניתן להתחיל להצמיד את החפץ לתינוק בכל מיני מצבים: נסיעה, מנשא, עגלה, מיטה וכו'.
חשוב שהחפץ לא יהיה חפץ ייחודי ושיהיה ניתן להחלפה. לדוגמה: רבים מהתינוקות נצמדים לחיתולי טטרה שהם נעימים, ניתן למולל אותם, זמינים וניתנים לכיבוס. יחד עם זאת, יש תינוקות שזקוקים כל הזמן לאותו החפץ מבלי שהריח והמרקם ייפגע, היות שאותו החפץ כפי שהוא מקנה להם ביטחון ויציבות. לכן, לעיתים, אנו רואים פעוטות עם דובי/בובה/שמיכי מרוטים ומלוכלכים והתינוקות הכי מאושרים בעולם.

עד מתי?

בשל המשמעות הרגשית העצומה שיש לאובייקט מעבר, אני ממליצה לאפשר לתינוק להיות איתו מתי שהוא רק צריך, רוצה ומבקש.
בשלב מאוחר יותר ניתן להגביל אותו בשימוש בחפץ אך לא למנוע אותו ממנו. לדוגמה: בהליכה לגן משחקים לדאוג לכך שהאובייקט יהיה בתיק ובכל פעם שהפעוט ירגיש תסכול, עצב, עייפות– שתהיה לו האפשרות לגשת לתיק, להתנחם ולהמשיך הלאה. חשוב שאובייקט המעבר יהיה זמין ורגיש בנסיעות, במקומות לא מוכרים, בכניסה לגן ובמצבי עייפות.

אני מאמינה שבמהלך הזמן הילד ייפרד מהחפץ בעצמו. אין צורך להאיץ בו, יש לאפשר לו בשלות רגשית והתמודדות עצמאית וכשיגיע הזמן המשמעות של החפץ עבורו תלך ותפחת ותהליך הפרידה יתרחש כשזה יהיה נכון לו.
שיתוף:

הבת שלי בת 4 שנים ואובייקט המעבר שלה מינקות הינו שמיכת תינוק פוכית שרק איתה היא ישנה. אין משמעות לכך שהשמיכה מגיעה לה עד הברכיים, אין משמעות לכך ש- 38 מעלות בחוץ והיא עם השמיכה, אין משמעות לכך שהשמיכה מתלכלכת. מבחינתה השמיכה הזו מנחמת, מרגיעה, מכרבלת והכי עוטפת בעולם – כמו אימא!

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

נבנה על ידי אשכול מדיה - הקמת אתרי אינטרנט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס